Pages

Sunday, November 8, 2009

Hujan Yang Pasti







Hari yang berbahagia.






Beginilah jalan ke sekolah pada waktu hujan, pagi ni hujan tak berhenti turun memberi satu cerita untuk kita semua. Mesti kereta comot tahap gila lepas ni, itulah nasib guru kat sarawak kena hadapi dengan tekun. Dugaan yang datang harus ditempuhi untuk mendidik anak pertiwi


. Ni ada gambar untuk kita semua renungkan betapa beruntungnya anak semenanjung mendapat kemajuan dari limpahan ekonomi yang mampan. Jika sebelum ini ahli parlimen sabah dan sarawak asyik bising je, nilah pasal. Belum lagi cerita kena naik bot panjang beberapa jam. Malah ada yang melibatkan kos rm1000 untuk satu perjalanan dari sekolah ke bandar. Syukurilah apa yang kita ada, jadi belajarlah rajin-rajin adik ku semua. Satu lagi nasihat berguna dari koi.



Rasanya itu sajalah untuk hari ni sebagai satu renungan untuk semua, ingat dimana bumi dipijak langit dijunjung maka teruskan perjuangan untuk hidup. Hari ni rasanya bosan lagi kot, sebab kena ajar budak darjah 1 membuat persembahan. Letih juga den macam ni, budak kecik nak ajar buat macam orang besar amatlah susah. Kena banyak sabar dan tekun untuk mendapat sesuatu, jadi renung-renungkan.



Kepada penduduk yang menghadapi banjir, banyakkan bersabar dengan malapetaka yang diturunkan. Sebagai peringatan untuk kita semua, hidup ini hanya sementara maka perlu lebih berusaha melihat alam secara spiritual. OK, itu sajalah untuk pagi yang sejuk ini. Pegi sekolah pulak dengan bini yang baru nak bersiap ( orang dah lama siap nunggu dia ). Nasihat saya datanglah awal ke sekolah untuk prestasi yang terbaik dari Guru Besar anda (kipas-kipas tak main ok)



Selamat Beramal, Cau









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...