Pages

Wednesday, November 4, 2009

minggu membaca 1 malaysia

Minggu ni dok sibuk buat persedian untuk murid-murid megharungi minggu membaca. Ada banyak aktiviti telah dirancang dan memerlukan penglibatan semua murid. tapi aku ada masalah dengan kamera jadi tak dapat nak tunjukan gambar. Hari ni berjalan seperti biasa, takde apa yang nak dibincangkan sangat. Pagi ni ada program kuiz untuk biak-biak jadi guru relaks je sampai lihat-lihat diaorang menjawab soalan yang tak berapa susah. yang bagusnya kat sekolah ni setiap acara adalah pertandingan jadi banyak hadiah untuk budak. Kat sini bagi buku tulis pun cukup tak macam semenanjung kena hadiah besar-besar, materialistik sungguh.

20 hb ni aku aku pulang ke semenanjung untuk bercuti selama sebulan lebih, seronok juga jadi cikgu boleh cuti lama-lama, orang lain jangan jeles deh. Setiap pekerjaan ada baik buruknya cuma kita yang mencorakkanya. Persedian untuk balik pun dah buat, cuma ala kadar sebab duit dah hampir kering maka kena ikut budgetlerr..

Berbalik pada 1 malaysia, banyak benda positif yang akan dilaksanakan mengikut perancangan, aku cuma tolong sikit-sikit. harap budak sebemban akan berubah menjadi seorang yang rajin membaca buku dan pandai menulis. Diaorang ni slow sikit, jadi guru yang perlu bekerja lebih kuat untuk melahirkan generasi cemerlang.

ok itu jelah untuk hari ni. Nak pegi sekolah plak, jalan dahlah enduro.
jumpa lain kali
salam 1 malaysia dari sebemban, sarawak

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...